zaterdag 12 december 2015

Warm de winter door


Mijn lieve zusje vroeg mij of ik een sjaal en muts kon haken, passend bij haar nieuw gekochte winterjas.
Samen zijn we gaan speuren bij Wolplein.
Al snel kwamen we uit bij mijn favoriete bollen Stylecraft. Heel vaak gebruik ik de SpecialDK maar in dit geval gingen we voor de SpecialEffect.
Wat een heerlijk garen is dat.

Voor de col gebruikte ik een dubbele draad en haaknaald 9 voor een luchtig effect. Ik maakte halve stokjes in de achterste lus en hele stokjes in beide lussen voor een randje in de col. Omdat het garen al steeds verspringt van kleur wilde ik niet teveel aan de slag met verschillende steken. Anders wordt het zo'n drukte om je nek.



Vervolgens ging ik aan de gang met de beanie. Ik viel voor het BaggyBeanie patroon van Melaniekham dat ik vond via Cutiepiedesign.

Het eerste deel maakte ik met dubbele draad en haaknaald 6 om vervolgens verder te gaan met een enkele draad en haaknaald 6.


Aangezien ik nog een behoorlijk bolletje van het heerlijke garen over had...

Kon ik het niet laten om nog een paar heerlijke warme wanten te maken naar het patroon gevonden op CrochetMe.

Hiervoor gebruikte ik 1 draad en haaknaald 4.

Mooi setje geworden toch?


Maar ik kon natuurlijk niet stil zitten.
Maanden geleden kocht ik het grijze tricot glitter stofje. Ik wilde er een rokje van maken. Op de KreaDoe kocht ik roze biaisband en tricotband om het helemaal af te maken.

Vandaag hadden we eerst een heerlijke brunch ter ere van het 40-jarige huwelijk van mijn schoonouders. Aan het einde van de dag kwamen we weer thuis en was het al behoorlijk aan het regenen en waaien dus een frisse neus halen ging hem niet worden. 
Nu ik een eigen plekje heb in het nieuwe huis waar mijn patroonpapier, stof en naaimachine gewoon kunnen blijven staan, kon ik de verleiding aan het einde van de middag niet weerstaan.


Het patroon van het tricot rokje komt uit het geweldige boek van Mme ZsaZsa.
Het patroon was al snel getekend en de stof al snel geknipt.

De naaimachine stond al klaar sinds de verhuizing dus hup de hoes eraf en aan de slag, dacht ik.....

Tot mijn grote schrik is het kapje van boven het spoeltje verdwenen.
Hoogstwaarschijnlijk tijdens de verhuizing.


Vanmiddag redelijk in paniek de winkel bericht of ze dat ook los verkopen. Helaas... Nu maar een bericht gestuurd naar Singer.nl. Hopen en duimen dat zij mij wel kunnen helpen....
Dusssss... ik kan nog steeds NIET aan de slag.....SNIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten